Κουβεντιάζοντας με τον Χρήστο Χρήστου

Το Παλκοσένικο με μεγάλη χαρά φιλοξενεί σήμερα έναν νέο και εξαιρετικά ταλαντούχο ηθοποιό και σκηνοθέτη, έναν υπέροχο άνθρωπο που αγαπά πολύ το θέατρο, τα παιδιά και κατ’ επέκταση το παιδικό θέατρο. Αφορμή για την κουβέντα στάθηκε η παράσταση “Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει” και βέβαια τα παιδικά-εφηβικά θεατρικά εργαστήρια στα οποία διδάσκει στο Θέατρο Κάτω απ’ τη Γέφυρα.

Επιμέλεια συνέντευξης Άννα Βαμβακάρη

  • Χρήστο καλωσόρισες, ελπίζω να μη σε πειράζει να μιλάμε στον ενικό. Ξεκινώντας πες μας μερικά πράγματα για σένα. Με αφετηρία σου το Μόναχο, σημαντικό σταθμό της ζωής σου τα Ιωάννινα, τώρα βρίσκεσαι και εργάζεσαι στην Αθήνα. Πώς και πότε προέκυψε η αγάπη σου για το θέατρο;

Η αγάπη μου για το θέατρο ξεκίνησε στην εφηβική μου ηλικία, παρακολουθώντας κατά κύριο λόγο μόνος μου θεατρικές παραστάσεις. Μαγεύτηκα τόσο πολύ, που έπεισα τον εαυτό μου ότι αυτό πρέπει να κάνω – θέατρο. Είχα την τύχη από πολύ μικρή ηλικία να ασχολούμαι με το χώρο του θεάτρου και είμαι πολύ ευτυχής για όλες τις εμπειρίες που έχω βιώσει μέχρι στιγμής. Τα Γιάννενα υπήρξε ένα σημαντικό κεφάλαιο, καθώς ήμουν ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Έκφραση (το πρώτο ιδιωτικό αδειοδοτημένο θέατρο στα Ιωάννινα, που άλλαξε το θεατρικό χάρτη των Ιωαννίνων, το οποίο υπάρχει πια με την επωνυμία Θέατρο Κύκλος). Ταυτόχρονα κρατάω στη μνήμη μου όλες τις υπέροχες συνεργασίες με το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων. Και φυσικά το πάθος για αγώνα και θέατρο μου το εμφύσησε ο Δημήτρης Παππάς, ο οποίος ακατάπαυστα και αφιλοκερδώς διατηρεί και διευθύνει το καλλιτεχνικό σωματείο «οι αθεράπευτοι» στα Γιάννενα. Πρόσφατα λοιπόν μετακόμισα μόνιμα στην Αθήνα, και είχα τη χαρά μέσα σε δυο χρόνια να συνεργαστώ με άξιες σκηνές στο τομέα του θεάτρου για παιδιά : την παιδική σκηνή του Νίκου Δαφνή στο θέατρο κάτω από τη Γέφυρα , την παιδική σκηνή της Κάρμεν Ρουγγέρη και τη Συντεχνία του Γέλιου του Βασίλη Κουκαλάνι.

  • Αυτό τον καιρό συμμετέχεις σε μια από τις πιο επιτυχημένες παιδικές-εφηβικές παραστάσεις της σεζόν, στο αριστούργημα του Luis Sepulveda “Η Ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει στο Θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα. Σε τι πιστεύεις ότι οφείλεται η τόσο μεγάλη επιτυχία της παράστασης;

Η επιτυχία στη προκειμένη περίπτωση δεν είναι μόνο παράγοντας τύχης που συνήθως παίζει μεγάλο ρόλο στο θέατρο. Μπορεί να περιμένεις κάτι να κάνει επιτυχία και να δεις να πέφτει ηρωικά και από εκεί που δεν το περιμένεις να γίνεται κάτι τρομερή επιτυχία. Εδώ το περιμέναμε. Γιατί και τα προηγούμενα ανεβάσματα του συγκεκριμένου έργου από το θέατρο αυτό στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία. Γιατί το θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα σέβεται το κοινό όλων των ηλικιών 27 χρόνια και δεν υποβιβάζει ποτέ το παιδί σε θεατή δεύτερης κατηγορίας. Γιατί η πρώτη ύλη του Σεπούλβεδα, του σπουδαίου αυτού ακτιβιστή και συγγραφέα στα χέρια του Νίκου Δαφνή, ο οποίος είναι ακάματος μάστορας του θεάτρου και άριστος γνώστης δίνουν τα εχέγγυα για το καλό αποτέλεσμα. Εάν προσθέσουμε τον υπέροχο θίασο, τα πλούσια σκηνικά και κοστούμια, τη φανταστική μουσική του Νίκου Τσέκου, τις μάσκες που αποτελούν από μόνες τους έργο τέχνης. Όλα αυτά στο υπέροχο αυτό ζεστό θέατρο οδηγούν στο να περνάει η παράσταση τόσο ευχάριστα και συγκινητικά ταυτόχρονα και στους μικρούς και στους μεγάλους θεατές.

 

 

  • Τι έχει αυτό το έργο να προσφέρει στα παιδιά και γιατί όχι, στους μεγάλους;

Κάθε ευαισθητοποιημένος άνθρωπος ανεξαρτήτως ηλικίας, θα αναπτερωθεί και θα πετάξει με την ιστορία αυτή. Μέσα στο πυρήνα κρύβονται πολλά θέματα όπως : περιβαλλοντολογική μόλυνση, η τιμή, η συντροφικότητα, η υπεράσπιση του αδύνατου και φυσικά το δικαίωμα στη διαφορετικότητα του κάθε πλάσματος. Το έργο του Σεπούλβεδα και η παράσταση μας αντικατοπτρίζει την υπεροχή και αυθεντική ποιητική στάση για ζωή που είχε ο συγγραφέας. Και αυτό κατ’ επέκταση αγγίζει και τους θεατές μας.

  • Παράλληλα, είσαι υπεύθυνος και διδάσκεις στο θεατρικό εργαστήρι για παιδιά και εφήβους του Θεάτρου Κάτω από τη Γέφυρα, μίλησέ μας για αυτά τα εργαστήρια.

Τα εργαστήρια διανύουν το δεύτερο χρόνο λειτουργίας. Είναι ανοιχτά καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, τα τμήματα των παιδιών και των εφήβων που είμαι υπεύθυνος. Τα εργαστήρια αυτά έχουν σκοπό να αποτελέσουν ένα σημαντικό κομμάτι θεατρικής ευαισθητοποίησης. Τα παιδιά με όχημα το θεατρικό παιχνίδι και τη θεατρική αγωγή συσπειρώνονται σε ομάδες που έχουν σκοπό να εξερευνήσουν τα εκφραστικά τους μέσα, να ασκηθούν στη συνεργασία και να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από την τέχνη του θεάτρου (η οποία περιλαμβάνει και όλες τις άλλες τέχνες). Μια δημιουργική κουλτούρα μάθησης σας περιμένει στο θεατρικό εργαστήρι μας στο θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα.

  • Υπάρχουν κάποιοι ηθοποιοί ή θεατρικά έργα που να έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη ζωή σου;

Θα πω το ρόλο του Τομ στο Γυάλινο Κόσμο σε σκηνοθεσία Ζωής Ξανθοπούλου. Το αναφέρω όχι τόσο για την παράσταση (που είναι από τις αγαπημένες μου) αλλά περισσότερο για τη σχέση φιλίας που αναπτύχθηκε με τη Ζωή η οποία με βοήθησε με τις γνώσεις της συμβουλευτικά σε πολλά πράγματα στο θέατρο. Και δεύτερο, τελευταία έχει αλλάξει η συνολική μου στάση απέναντι στα μαθήματα θεατρικής αγωγής. Και αυτό οφείλεται στην καθηγήτρια μου στο τμήμα Θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου (ΕΚΠΑ), Κλειώ Φανουράκη.

 

 

  • Έχεις κάποια “ανέκδοτη” ιστορία πίσω από τις θεατρικές κουρτίνες που θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας;

Από ανέκδοτες ιστορίες υπάρχουν πολλές. Κάθε άνθρωπος που ασχολείται με το θέατρο, έχει να θυμηθεί τέτοιες στιγμές, και έχουν το χάρισμα να μένουν ανεξίτηλες στην μνήμη μας. Εγώ θα σας πάω πίσω στο 2012, όταν υπηρετούσα τη στρατιωτική μου θητεία στον Έβρο. Είχα την τύχη να κάνω φανταρικό με το να παίζω πολλές παραστάσεις. Στην Ορεστιάδα υπάρχει το θέατρο Διόνυσος που διευθύνει ο Άκης Τσονίδης με τον Νίκο Πατούνα. Αφού λοιπόν, για να μην μακρηγορώ, τους έφυγε ένας ηθοποιός καλέστηκα να κάνω αντικατάσταση σε δύο έργα, σε έξι μέρες. Το ένα θα παιζόταν Κυριακή και το άλλο Δευτέρα. Το πρώτο το πρόλαβα, όλα μια χαρά. Τη Δευτέρα που το έργο ήταν η Τελετή του Μάτεσι, με τον ιδιαίτερο αυτό λόγο του συγγραφέα, από την κούραση δεν είχα προλάβει να αποστηθίσω τα λόγια και να είμαι σίγουρος. Κάναμε πρόβα, μέχρι την ίδια μέρα της παράστασης, και στις 8:15 κλείσαμε την αυλαία γιατί είχε φτάσει ο κόσμος. Έτσι λοιπόν έπαιξα σε ένα έργο που δε γνώριζα το τέλος. Έπαιξα σε ένα έργο με το να αλλάζω κατευθύνσεις επί σκηνής από τους συναδέλφους μου. Ήταν η μεγαλύτερη θεατρική εμπειρία, εφάμιλλη με αυτά που βλέπουμε στα όνειρα μας οι ηθοποιοί, είτε ότι ξεχνάμε τα λόγια μας, είτε ότι δεν βρίσκουμε τα ρούχα μας για να ντυθούμε.

  • Έχεις σπουδάσει στο τμήμα θεατρικών σπουδών του ΕΚΠΑ, είσαι ηθοποιός, σκηνοθέτης και διδάσκεις σε θεατρικά εργαστήρια. Φαίνεται πως περνάς μεγάλο μέρος της ζωής σου στο θέατρο. Τι κάνεις όταν δεν είσαι στο θέατρο;

Θέατρο κάνω και όταν δεν είμαι στο θέατρο. Για το Θέατρο σκέφτομαι όταν δεν είμαι εκεί. Και δεν το κάνω, με την παλιά πεποίθηση ότι αυτό έκανα μέχρι στιγμής, άρα θα συνεχίσω να το κάνω. Τουναντίον, σε κάθε φάση το θέατρο βρίσκει τρόπο να μου δίνει σήματα και να μου λέει «είδες τι ωραίο και αυτό;». Το θέατρο είναι ο τρόπος με τον οποίο ανιχνεύω και διαβάζω τα πράγματα στη ζωή. Βέβαια μεγαλώνοντας οι αντιστάσεις πέφτουν, και μπορεί να φύγει ο αρχικός ενθουσιασμός (που κατά τη γνώμη μου είναι βασικός παράγοντας). Όπως έλεγε και ο Μηνάς Χατζησάββας, το θέατρο το κάνουν οι νέοι, οι υπόλοιποι απλώς ακολουθούν για να μην παραδώσουν τα όπλα. Σε αυτή τη περίοδο της ζωής μου μοιράζω τον χρόνο μου ανάμεσα στις οικογενειακές υποχρεώσεις, τον γιο μου Κωνσταντίνο, που είναι έξι μηνών και προσπαθώ στο θέατρο να κρατήσω την αρχική φλόγα αναμμένη, αυτή που με έκανε να ασχοληθώ με αυτό.

  • Θέλεις να μας αποκαλύψεις τα μελλοντικά σου σχέδια ή τα όνειρά σου, αν προτιμάς;

Στο άμεσο μέλλον ολοκληρώνονται τα γυρίσματα για τη συμμετοχή μου στη σειρά “Μάγισσα – η φλεγόμενη καρδιά”. Και ταυτόχρονα συνεχίζουμε δυναμικά τις παραστάσεις μας καθημερινά για σχολεία και κάθε Κυριακή για το κοινό με την ιστορία του Γλάρου. Επίσης θα προετοιμάσουμε την τελική μας παράσταση με το θεατρικό εργαστήρι που θα παρουσιαστεί τον Ιούνιο. Όνειρα και σχέδια, ευτυχώς υπάρχουν πολλά και όταν έρθει η ώρα τους, θα τα ανακοινώσω με χαρά μέσα από το palcoscenico!

  • Χρήστο σ’ ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη κουβέντα μας και σου ευχόμαστε καλή χρονιά με υγεία, ευτυχία και κάθε επιτυχία, προσωπική και καλλιτεχνική!

Δείτε περισσότερα για την παράσταση εδώ.